Followers

Sunday, January 30, 2011

ADOLF HILTER PENDEBAT TERULUNG DALAM SEJARAH??~


pada tahun 1937 ,adolf hitlee dinaikkan pangkat sbgai fuhrer bermaksud pemimpin agung oleh neo nazi dan rakyat jerman. . .sepanjang pemerintahan adolf hitler ,jerman membangun dalam masa yang sangat singkat dari tahun 1937-1945. . . .ekonomi dan kententeraan jerman membangun dengan pesat semasa pemerintahan adolf hitler pada masa yang sama jerman menjalinkan hubungan dengan kesatuan soviet untuk menubuhkan kuasa paksi.kerjasama itu bertujuan adolf hitler berunding dengan joseph stalin untuk meminjam kawasan timur russia utntk dijadikan tempat latihan tentera neo nazi dan unit SS. . .semasa pemerintahan beliau ,adolf hitler banyak membuat propaganda2 untuk menaikkan semangat rakyat jerman dan juga askarnya.

namun keyakinan hitler itu menampakkan padah bila hitler melanggar perjanjian kuasa paksi dengan russia bila jerman menyerang leningrad ,stelingrad seterusnya menuju ke moscow sekitar 1942. . .soviet kehilangan hampir 10 juta rakyatnya dan sejuta askarnya dalam peperangan itu.









  semasa tahun2 akhir pemerintahan adolf hitler sekitar 1945 begitu banyak spekulasi barat dalam pembahagian zon2 jajahan mereka dalam jerman kerana pada waktu itu kesatuan soviet yg mula memasuki jerman berbanding dengan pihak bersekutu. . .namun pihak bersekutu bekeras mahu pembahagian zon2 jajahan di dalam jerman biarpun kesatuan soviet berkenyataan yang jerman milik soviet union. . .semasa adolf hitler mati. . .banyak spekulasi cerita bermacam macam versi dibuat oleh pihak barat mengatakan adolf hilter mati membunuh diri dengan meminum racun ,menembak diri sndiri ,mayatnya dibakar oleh pihak soviet ,melarikan diri ke argentina  namun sehingga kini banyak persoalan belum terjawab apa yang sebenarnya terjadi pada adolf hitler sekitar tahun 1945. . .selepas perang dunia ,banyak ahli2 propaganda nazi ,agent risikan jerman ,unit SS diserap masuk dalam CIA ,MI6 untuk dilatih menjadi ejen lapangan semasa era perang dingin dengan soviet union.

0 comments:

Post a Comment