There was an error in this gadget

Followers

Sunday, January 30, 2011

ADOLF HILTER PENDEBAT TERULUNG DALAM SEJARAH??~


pada tahun 1937 ,adolf hitlee dinaikkan pangkat sbgai fuhrer bermaksud pemimpin agung oleh neo nazi dan rakyat jerman. . .sepanjang pemerintahan adolf hitler ,jerman membangun dalam masa yang sangat singkat dari tahun 1937-1945. . . .ekonomi dan kententeraan jerman membangun dengan pesat semasa pemerintahan adolf hitler pada masa yang sama jerman menjalinkan hubungan dengan kesatuan soviet untuk menubuhkan kuasa paksi.kerjasama itu bertujuan adolf hitler berunding dengan joseph stalin untuk meminjam kawasan timur russia utntk dijadikan tempat latihan tentera neo nazi dan unit SS. . .semasa pemerintahan beliau ,adolf hitler banyak membuat propaganda2 untuk menaikkan semangat rakyat jerman dan juga askarnya.

namun keyakinan hitler itu menampakkan padah bila hitler melanggar perjanjian kuasa paksi dengan russia bila jerman menyerang leningrad ,stelingrad seterusnya menuju ke moscow sekitar 1942. . .soviet kehilangan hampir 10 juta rakyatnya dan sejuta askarnya dalam peperangan itu.









  semasa tahun2 akhir pemerintahan adolf hitler sekitar 1945 begitu banyak spekulasi barat dalam pembahagian zon2 jajahan mereka dalam jerman kerana pada waktu itu kesatuan soviet yg mula memasuki jerman berbanding dengan pihak bersekutu. . .namun pihak bersekutu bekeras mahu pembahagian zon2 jajahan di dalam jerman biarpun kesatuan soviet berkenyataan yang jerman milik soviet union. . .semasa adolf hitler mati. . .banyak spekulasi cerita bermacam macam versi dibuat oleh pihak barat mengatakan adolf hilter mati membunuh diri dengan meminum racun ,menembak diri sndiri ,mayatnya dibakar oleh pihak soviet ,melarikan diri ke argentina  namun sehingga kini banyak persoalan belum terjawab apa yang sebenarnya terjadi pada adolf hitler sekitar tahun 1945. . .selepas perang dunia ,banyak ahli2 propaganda nazi ,agent risikan jerman ,unit SS diserap masuk dalam CIA ,MI6 untuk dilatih menjadi ejen lapangan semasa era perang dingin dengan soviet union.

Saturday, January 29, 2011

[[[[[KESATUAN REFORMIS MUDA ISLAM GLOBAL!!!!]]]]]-BAHAGIAN 1

ASSALAMUALAIKUM aku ucapkan pada sesiapa yang jenguk2 blog aku. . .tu pun kalau ada orang laa. . .luangkan sedikit masa kt blog aku ini demi kenyataan yang aku ingin sampaikan. . .yang pertama sekali aku ucapkan terima kasih kat abang aril iaitu abang aku yang promot kat aku main blogger ni. . .jadi journalist ni memang impian aku dari bangku sekolah. . .ok yang pertama sekali korang dah setel wish azam korang pada 2011 nie kan??alhamdulilah dan aku doakan azam korang tercapai pada tahun ini. . .apa yang aku ingin kongsikan dengan korang adalah suatu gelombang yang mungkin memberi semangat kat kita selaku umat islam. .
pada tahun 1924 sistem khalifah ditumbangkan di daulah islamiyyah empayar uthmaniyah. . .sejak itu kita kehilangan sistem agung umat islam. . .demokrasi ciptaan barat ditegakkan ,kuasa2 empayar monarki diperkecilkan bagi mnyuarakan hak suara rakyat didengarkan. . .parti buruh menguasai parlimen dan kumpulan bolshevik berkuasa di russia setelah tzar ditumbangkn. . .semua itu terjadi kerana terjadinya revoulusi perancis dan pembangunan pesat di amerika. . .sebelum tumbangnya sistem agung khalifah. . .sultan abdul hameed iaitu khalifah terakhir yang memerintah daulah islamiyyah telah diuji dari hal ehwal luaran dan dalaman. . .tetapi beliau dapat melambatkan pengakhiran sistem khalifah selama 40 tahun(xbrpe ingt). . .tetapi angkara siapakah itu???bagaimana sistem agung khalifah ditamatkan begitu saja sedangkan sistem agung sangat kebal untk dipatahkan???



kamal mustafa antarturk dilahirkan di daerah salunik pada 1881.die mmpunyai hubungan yang kuat dengan kuasa2 barat ,pertubuhan freemason ,illuminati dan pengerakan yahudi zionis. . .segala bermula apabila mahmoud pasha yang juga komander tentera uthamniyyah belot pada sultan abdul hameed. . .dia juga mempunyai hubungan yang kuat dengan freemason. . .mahmoud pasha dibuang negeri namun masalah tidak selesai apabila ketua pengerakan yahudi iaitu theodore herlz datang ke istana baginda menawarkan wang yang banyak untuk mendapatkan wilayah palestin. .. namun sultan menolak sekeras kerasnya. . .tapi apa yang pasti pihak barat tidak berputus asa termasuk perang pihak inggeris dgn uthmaniyah di wilayah palestin pada tahun1917. . .pada masa itulah peluang keemasan mustafa kamal antartuk mengatur langkah untuk pertubuhannya al itthiqad wal tarqqi(kesatuan turki muda). . .namun setelah beberapa tahun mereka mencuba akhirnya membuahkan hasil. . .pada tahun 1924 ,sultan abdul hameed tunduk pada kuasa barat ,empayar daulah islamiyyah berpecah hasil komplot dari  al-ittiqad wal taraqqi ,pemerintah arab saudi yang belot ,pihak barat yang kufur ,kamal antarturk ,pemimpin gerakan zionis dan freemason. . . .sistem khalifah dilupuskan. . rakyat menjadi panik dan tergamam apabila kamal antarturk memerintah serta menguat kuasakan serta merta sistem demokrasi barat dalam masa terdekat. . .kini bermulalah nasib umat islam yang terumbang ambing kerana perbuatan seorang pembelot. . . .bermulalah rantapan tangisan darah rakyat palestin bertahun lamanya...


kesatuan reformis muda islam global akn saya sambung dalam msa terdekat. . semoga sinar itu kembali menyinar di bumi anbia yang kita sayangi. . .salam ukhwah dari saya. . . DAULAH ISLAMIYYAH!~